|
Za mnoge je lubenica idealno ljetno osvježenje. Nedavna istraživanja ukazuju na to da bi ovaj ukusan plod također mogao biti važno sredstvo za snižavanje povišenog krvnog tlaka.
Minerali i krvni tlak Ukoliko imate visoki krvni tlak, liječnici će vam prvo savjetovati da smanjite unos soli. Prema američkom Journal of Medical Association, smanjeni unos natrija ima ograničen učinak na snižavanje visokog krvnog tlaka i minimalan učinak na osobe s normalnim krvnim tlakom.
Međutim, nedavna istraživanja u Sjedinjenim Američkim Državama otkrivaju da umjereno uzimanje natrija u kombinaciji s pojačanim uzimanjem kalija, kalcija i magnezija, minerala koji se nalaze u voću, povrću i malomasnim mliječnim proizvodima, koristi smanjenju visokog krvnog tlaka više no samo ograničavanje unosa natrija. Ta četiri minerala: natrij, kalij, kalcij i magnezij zajedno pomažu regulirati krvni tlak.
Istraživači iz USDA-a, sveučilišta u Nevadi i Oklahomi, napravili su istraživanjatijekom kojihje ispitanicima razina arginina u krvi porasla za 22 posto nakon što su tri tjedna pili sok od lubenice pri svakom obroku, piše javno.hr.
Arginin je tvar potrebna za proizvodnju dušikova monoksida, koji utječe na smanjenje zgrušavanja krvi i štiti od infarkta. Studija uključuje 23 volontera koji susvakodnevnopili 1560 grama lubeničina soka.
Dodatne pogodnosti Sam originalan naziv ovog voća (watermelon)govori od čega je ono sastavljeno. Od svih vrsta voća, lubenica ima najveći postotak vode, 93 postoi nisku energetsku vrijednost - samo 20 kalorija nasto grama.
Lubenice su odličan diuretik jer stimuliraju aktivnost bubrega i povećavaju produkciju urina što pogoduje eliminaciji toksina. Masnoće gotovo da niti nemaju, ali obiluju karotenoidima i likopenom. Likopen je odgovoran za primamljivu crvenu boju te je jedan od jačih antioksidansakoji smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti, piše javno.hr.
|