SPUŠTANJE NA MJESEC
Prvi hrvatski satelit u orbiti
IMATE PROBLEM?
UNUK - ELEKTRO!
NEDOUMICA
Birate boju za zidove?
IZBJEGNITE NAJČEŠĆE
Ljetno trovanje hranom
HLADNJACI MOTORA I HLADNJACI KLIME
Blatobran!
 
NALAZITE SE U > STIL ŽIVOTA > Ljepota i zdravlje
LAŽ NA PRODAJU
objavljeno: 24.6.2010. 9:57:00  
Vitaminski dodaci ne mogu zamijeniti vitamine iz hrane
Za razliku od sintetskih vitamina živežne nemirnice sadrže ne samo vitamine nego i mnoge druge elemente koje djelomično ni ne poznajemo stoga ni ne znamo kakva je njihova ulogu u procesu oslobađanja vitamina u organizmu.

Uvjerenje da nam vitamini garantiraju dug život i zdravlje možda je ipak samo marketinška podvala. Dr. Ingrid Hoffmann s Instituta za kontrolu živežnih namirnica (MRI) u Karlsruheu kaže: "Nakon uvjerenja da prehrana koja se temelji na industrijski obrađenoj hrani ne sadrži dovoljnu količinu vitamina ljudi su našli spas u vitaminskim dodacima. Počeli su vjerovati da se taj manjak vitamina može ublažiti vitaminskim dodacima".

Međutim testiranja na ljudima pokazuju da vitamin C koji se unosi u obliku dodataka prehrani ne jača imunitet, a vitaminski kokteli nisu velika pomoć u borbi protiv tumora.

Milijarde eura svake se godine potroši upravo u ovu i sličnu svrhu iako niz istraživanje već godinama pokazuju da vitaminski dodaci ne sprečavaju bolesti i ne nadomještaju prirodni manjak vitamina, a mogu biti i opasni.

Švicarski povjesničar Beat Bächli u arhivi švicarske farmaceutske tvrtke "Hoffmann la Roche" otkrio je dokumente o početku marketinške ofenzive u korist prodaje vitamina C. Nakon što su ga izolirali u "Hoffmann la Rocheu" dugo nisu znali što će s ovim vitaminom. Skorbut je već odavno bio iskorijenjen, a bolesti koja bi se liječila vitaminom C još nije otkrivena. I tu je na scenu stupio marketinški odjel "Hoffmanna la Rochea" koji je kao prvo liječnike uvjerio u postojanje nove bolesti koja je jednostavno nazvana "manjak vitamina C". Time je počeo i pobjedonosni pohod ovog vitamina, kojem su se pridružili B, D, E, A... koji traje još i dan danas, piše net.hr.

Dugoročne studije su dokazale da, usprkos činjenici da se ne hrani optimalno, moderno čovječanstvo ne pati od manjka vitamina. Jer i "nezdravi" pomfrit tj. krumpir sadrži značajne količine vitamina C pa je posezanje za dodatnim vitaminima kod velike većine građana potpuno nepotrebno.

Nitko ne osporava da vitamini koji u tijelo uđu u prirodnom obliku, dakle kao sastavni dio hrane, čak i u povećanim dozama ne mogu naškoditi zdravlju. Zašto je tomu tako, znanstvenog odgovora na to jednostavno nema.

R-1.hr
(foto:net.hr)
  komentiraj članak | isprintaj članak | pošalji prijatelju  


DNEVNI INFO
SERVISNE INFORMACIJE
Magla mjestimice smanjuje vidljivost u Lici i Gorskom kotaru. Posebice na dionicama autocesta: A1, između tunela Mala Kapela i Sveti Rok, te A6 Rijeka-Zagreb, od Bosiljeva do Kikovice. Na mjestima pod maglom kolnici su vlažni i skliski.
VREMENSKA PROGNOZA
Djelomice sunčano
ZADNJI KOMENTARI
cheap health insur...
a auto insurance...
ordering provigil
Great information you got here. I've been reading about this...
I’ll be back soon on your site again so please continu...

Tečajna lista - HNB-a
Na dan: 11.02.2012.
ValutaJedinicaSrednji
AUD16,114079
CAD15,727849
CZK10,301078
DKK11,019891
HUF1002,593307
JPY1007,356595
NOK10,993634
SEK10,860120
CHF16,267765
GBP19,053189
USD15,717911
EUR17,580235
PLN11,802115
 
  Što je to RSS?
Najnovije vijesti
Novosti: Regija
Novosti: Hrvatska
Novosti: Svijet



Primorski radio