Istraživanja su pokazala da postoji povezanost između razina vitamina D i boje kože, a veliku ulogu odigrala je i prehrana, piše javno.hr.
Nova istraživanja norveških znanstvenika pokazala su kako su stanovnici Europe bijelu put razvili tek prije oko 5500 godina. Oni, naime vjeruju da je do iznenadne promjene u boji kože došlo zbog promjena u prehrani tj. kad su ljudi od lovaca postali pretežno poljoprivrednici.
Smanjene količine mesa u prehrani u kombinaciji s manjim količinama sunca u sjevernim dijelovima Zemlje uzrokovale su niže razine vitamina D.
Već su ranija istraživanja pokazala da postoji povezanost između razina vitamina D i boje kože. Znanstvenici su dosad vjerovali kako je seoba ljudi na sjever glavni uzrok promjena u količinama pigmenta, međutim, nova studija pokazala da je važnu ulogu odigrala i prehrana.
Stanovnici Skandinavije razvili su najsvjetliju kožu kako bi što bolje kompenzirali nedostatak sunca i vitamina D u prehrani. Ako se ova teorija potvrdi to bi značilo da su rani Europljani bili znatno tamnije puti.
Tamnoputi ljudi imaju manju razinu vitamina D
Johan Moan iz britanskog Instituta za fiziku objasnio je kako je u Engleskoj prije 5500 – 5200 godina došlo do nagle promjene u prehranim navikama odnosno da se udio ribe u prehrani znatno smanjio.
- Poljoprivredna hrana nije imala dostatne količine vitamina D, a Sunčevo zračenje je bilo preslabo da bi ga proizvelo dovoljno uz tamnu kožu -
Jedna nedavna studija provedena u Sjedinjenim Državama pokazala je kako oko 50 posto mladih Afroamerikanki ima preniske razine vitamina D, prenosi javno.hr.
R-1.hr |